تحقیقات بازاریابی کمی مدرس تحقیقات بازاریابی استاد تحقیقات بازاریابی سخنران تحقیقات بازاریابی
تحقیقات بازاریابی کمی
در تحقیقات بازاریابی کمی یا تحقیقات کمی بازاریابی QUANTITATIVE MARKETING RESEARCH از روش هایی استفاده می شود که بتوان نتایج را اندازه گیری کرد. این روش ها بر پایه تحقیقات پیمایشی قرار دارد که اغلب از نمونه هایی بیش از صد نفر استفاده می شود.
روش های تحقیقات بازاریابی کمی
بهزاد حسین عباسی
مدرس تحقیقات بازاریابی
معلم تحقیقات بازاریابی
استاد تحقیقات بازاریابی
سخنران اصول و فنون مذاکرات تجاری و مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری
مدرس تحقیقات بازاریابی
معلم بازاریابی تحقیقات بازاریابی
مدرس فروش برندینگ مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن تحقیقات بازاریابی
مدرس مدیریت ارتباط با مشتری تحقیقات بازاریابی
هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای تحقیقات بازاریابی
مدیر برنامه ها جواد حسنی
09372202257
9197685104
behzadabbasi.ir
تحقیقات بازاریابی کمی
از روش های متداول در تحقیقات کمی در بازاریابی می توان در حوزه های زیر استفاده کرد.
3-1- تحقیقات درباره بازار :
بررسی سهم بازار یک محصول یا شرکت در مقایسه با رقبا، بررسی چگونگی بخش بندی بازار، بررسی کانال های توزیع در مقایسه با رقبا، امکان سنجی ورود محصول جدید به بازار و . . . .
3-2- تحقیقات درباره مشتری و مصرف کننده:
بررسی ویژگی های جمعیتی مشتریان محصول، بررسی الگوی خرید مشتریان، بررسی الگوی مصرف مشتریان، بررسی میزان وفاداری مشتریان به مارک تجاری، بررسی میزان رضایت مشتریان از محصول، بررسی نیازها، خواسته ها و انتظارات مشتریان از محصول، بررسی ویژگی های بازار هدف در فرایند تصمیمگیری خرید و … .
3-3- تحقیقات درباره محصول و خدمت:
بررسی ویژگی های محصول در مقایسه با رقبا، بررسی جایگاه شرکت در بازار هدف (شناخت، عملکرد، نگرش، رضایت)، بررسی جایگاه محصولات یک شرکت در بازار هدف از نظر محصول، قیمت، توزیع و پیشبرد فروش، پیش آزمون محصول جهت دستیابی به سلیقه مصرف کنندگان، بررسی شاخص های محصول شامل سهم بازار، سهم در اذهان ، نفوذ در مخاطبان، ترجیح محصول، بررسی بسته بندی محصول و . . . .